De Chinese internetgigant Alibaba heeft in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar een kleinere omzetgroei geboekt dan een kwartaal eerder. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend.
Alibaba behaalde in het afgelopen kwartaal een omzet van bijna 3,3 miljard dollar (3 miljard euro). De verkopen vielen daarmee 28 procent hoger uit dan een jaar eerder. Bij de vorige kwartaalresultaten presenteerde Alibaba nog een omzetgroei van 45 procent.
De afzwakkende groei is vooral toe te schrijven aan de verzadiging van de markt in de grotere Chinese steden, waardor er weinig rek zit in het aantal gebruikers van de diensten van Alibaba. Bovendien probeert het concern zich meer te richten op verkopen via smartphones en tablets. Deze apparaten leveren minder advertentie-inkomsten op dan advertenties op computers. Aan de andere kant doen de zogeheten cloud-diensten van Alibaba het juist erg goed. De omzet hieruit verdubbelde in vergelijking met vorig jaar.
Lees ook
Wie is Jack Ma, topman van Chinese internetreus Alibaba?
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl